Home > Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden
Baiyiled Europe B.V.
Artikel 1. Begripsbepalingen
1.1 In deze algemene voorwaarden zullen de volgende termen worden gebruikt met de volgende betekenis:
Artikel 2. Toepassingen
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes en overeenkomsten uitgebracht door Baiyiled aan de klant.
2.2 Eventuele afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn enkel toepasbaar als dat schriftelijk is genoteerd.
2.3 Eventuele inkoop of andere voorwaarden van de klant worden geweigerd indien deze een overeenkomst heeft met Baiyiled.
2.4 Deze algemene voorwaarden zijn beschikbaar in het Nederlands en Engels. In geval van misinterpretatie van de buitenlandse taal, prevaleert de Nederlandse versie.
Artikel 3. Offertes
3.1 Alle offertes uitgebracht door Baiyiled zijn veertien (14) dagen geldig, alle offertes van Baiyiled zijn vrijblijvend.
3.2 Een offerte kan schriftelijk worden aanvaard door de klant, o.a. door de registratie en bestelling gedeelte van de website (log in verplicht) of via een e-mail.
3.3 Elke offerte is gebaseerd op de informatie afgegeven door de klant en in normale omstandigheden. De klant is verantwoordelijk om de correcte informatie af te geven waarop Baiyiled haar offerte baseert.
3.3 Baiyiled kan niet aan haar offertes worden gehouden indien de klant met reden kan begrijpen dat er een misverstand in haar offerte is geweest.
3.4 Baiyiled is niet verbonden aan afwijkingen in de offerte indien deze is geaccepteerd.
3.5 Een prijsopgave samengesteld door Baiyiled verplicht Baiyiled niet tot het verrichten tot een gedeelte van de opdracht tegen een deel van de opgegeven prijs.
3.6 De verstrekte offertes van Baiyiled aan de klant mogen niet zonder toestemming van Baiyiled worden vermenigvuldigd of ter inzage aan derden gegeven worden.
3.7 Alle informatie, afbeeldingen, tekeningen, ideeën of concepten uit offertes van Baiyiled dienen uitsluitend tot gebruik van de klant en mogen door de klant niet gebruikt worden voor andere doeleinden of worden verstrekt aan derden.
3.8 De modellen, informatie, afbeeldingen, maten en tekeningen die bijgaand met de offerte worden verstreken door Baiyiled, geven slechts enkel een voorstelling van de van het te verrichten werk. Wijzigingen in de uitvoer van het project, waardoor de modellen, informatie, afbeeldingen, maten en tekeningen door afwijken, verplicht Baiyiled niet tot enige vergoeding en geeft de klant geen recht om het overeengekomen betalingsbedrag te veranderen.
Artikel 4 – Prijzen
4.1 De opgegeven prijzen gelden in Euro’s (€). De klant draagt het eventuele valutarisico indien deze vanuit het buitenland besteld, tenzij ander is overeengekomen.
4.2 Prijzen zijn vermeld exclusief het BTW tarief, het bedrag dient te worden betaald met de BTW aangegeven op de factuur en/of de webshop.
4.3 Prijzen zijn te raadplegen via e-mail contact, via de website aanvraag functie of via het log in gedeelte op de website.
4.4 Baiyiled zal de prijzen en productconfiguraties na het sluiten van de overeenkomst worden verhoogt of aangepast. Indien prijswijzigingen en/of veranderingen in de productconfiguraties worden aangepast door de partij waar Baiyiled afhankelijk is, of door wettelijke maatregelen, zal Baiyiled deze wijzigingen moeten doorvoeren naar de klant.
4.5 Baiyiled houd zich aan het recht om prijzen periodiek te wijzigen.
Artikel 5 – Productafbeeldingen
5.1 Alle afbeeldingen voorzien door BAIYILED van de producten op de website, offertes, brochures en email contact kunnen geen aanleiding tot schadevergoeding en/of ontbinding van overeenkomsten zijn.
Artikel 6 – Overeenkomst
6.1 De overeenkomst tussen de klant en Baiyiled is officieel wanneer de overeenkomst is ondertekend en geretourneerd aan Baiyiled. Nadat de klant het aanbod van Baiyiled heeft geaccepteerd is de bestelling definitief geplaatst bij Baiyiled.
6.2 Indien de klant wenst de overeenkomst te wijzigen, zou dat financiële gevolgen kunnen hebben. De wijziging kan alleen worden doorgevoerd indien de klant de gevolgen van de wijziging heeft geaccepteerd. Indien de klant kiest niet akkoord te gaan met de gevolgen, zal de oude overeenkomst in recht blijven.
Artikel 7 – Annulering van bestelling
7.1 Nadat de bestelling door Baiyiled is geaccepteerd, heeft de klant heeft het recht om de bestelling binnen vierentwintig (24) uur te annuleren.
7.2 Indien de klant een product of onderdeel zou willen retourneren aan Baiyiled, dient vooraf contact opgenomen te worden met Baiyiled. Dit kan telefonisch, e-mail of via de contactaanvraag functie op de website.
7.3 Baiyiled neemt alleen geretourneerde goederen in behandeling indien deze zijn gemeld aan Baiyiled binnen vijf (5) dagen na ontvangst van de goederen.
7.4 Goederen die speciaal zijn gefabriceerd voor de klant met speciale specificaties of aantallen kunnen niet aan Baiyiled worden geretourneerd. Mede als producten die gebruikt of beschadigd zijn.
7.5 De verpakking van het geretourneerd product uit een geannuleerde bestelling dient schoon, onbeschadigd, ongemarkeerd en ongeopend te zijn.
Artikel 8 – Additionele kosten
8.1 Wanneer de overeenkomst wordt gewijzigd op verzoek van de klant of er sprake is van onvoorziene, gewijzigde omstandigheden en/of voorschriften en/of wachttijden of oponthoud door de klant of door derde ingeschakeld door de klant kan dit tot additionele kosten leiden. Als blijkt, nadat de overeenkomst is gesloten door de klant en Baiyiled over een locatie, die andere eigenschappen blijkt te hebben als besproken, kan dit tot meerkosten leiden. De meerkosten omschreven in dit artikel zijn voor rekening voor de klant, zelfs als er een vaste prijs was overeengekomen.
8.2 Baiyiled heeft het recht om een overeengekomen prijs die is vastgesteld te verhogen wanneer het uit te voeren werk, het verwachte werk overtreft. Indien dit het geval is zal Baiyiled de klant z.s.m. de klant notificeren.
Artikel 9 – Klant verplichtingen
9.1 De klant is verantwoordelijk dat alle gegevens gevraagd door Baiyiled, waarvan aangegeven dat deze noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst, correct aan Baiyiled worden verstrekt. Indien de klant deze verplichting niet uitvoert, heeft Baiyiled het recht om de uitvoering van de overeenkomst te annuleren en/of extra kosten gemaakt door vertraging aan de klant in rekening te brengen.
9.2 Indien de klant faalt om de correcte gegevens aan Baiyiled door te leveren, wordt dit in rekening gebracht voor de klant.
Artikel 10 – levering
10.1 De levertijd van de producten wordt altijd bij benadering vrijgegeven. Overschrijding van de afgesproken levertijd geeft de klant geen recht op ontbinding van de overeenkomst, schadevergoeding of een andere vorm van compensatie.
10.2 De klant is verplicht om de bestelde producten aan te nemen bij bezorging welke zal plaatsvinden tijdens reguliere kantooruren. Indien de klant niet aanwezig is of de bestelling niet word aangenomen zullen alle hieruit voortvloeiende kosten in rekening gebracht worden volgens de lokaal geldende prijzen of eventuele standaard tarieven opgesteld door Baiyiled. Deze kosten zijn uitsluitend voor de klant.
10.3 Het risico van verlies, beschadiging of waardevermindering gaat over op de klant wanneer de bestelling bezorgd is en de klant deze heeft geaccepteerd.
10.4 Baiyiled heeft het recht om de bestelling te leveren in gedeeltes (deelleverantie), welke afzonderlijk gefactureerd kunnen worden. De
Artikel 11 – Installatie
11.1 Indien er door de klant gekozen wordt om de installatie van de verlichting door Baiyiled uit te laten voeren, is dit artikel van toepassing.
11.2 De klant hoort de volgende zaken in orde te hebben voor de aanvang van de installatie van de verlichting.
A De staat van het materiaal waarop of waaraan de verlichting wordt geïnstalleerd hoort in de geschikte staat te zijn waardoor er geen extra werkzaamheden hoeven te gebeuren.
B Het gebied moet goed bereikbaar zijn voor Baiyiled en daarbij behorende voertuigen, gereedschappen, hoogwerkers indien van toepassing.
C Het installatieteam van Baiyiled hoort ongestoord haar montagewerkzaamheden verrichten.
D De klant moet verdere informatie over obstakels over de locatie melden, o.a. overheidsvoorschriften.
11.3 Indien de klant de afspraak van de installatiedatum niet nakomt, en Baiyiled dus niet haar installatietaak kan uitvoeren, is de klant verantwoordelijk voor de extra kosten.
Artikel 12. Betaling
12.1 de betaling vanuit de klant naar Baiyiled hoort te worden uitgevoerd binnen de betalingstermijn vermeld op de factuur.
12.2 Ondanks de overeengekomen betalingscondities, is de klant verplicht om op verzoek van Baiyiled, de door Baiyiled gevraagde zekerheid voor de betaling te verschaffen. Indien de klant zich niet binnen de aangegeven periode de betalingszekerheid kan verzekeren, valt de klant meteen in verzuim. In dat geval heeft Baiyiled het recht om de overeenkomst te ontbinden en haar schade op te eisen bij de klant.
12.3 Wanneer de betaling door de klant niet plaatsvind binnen de overeengekomen betalingstermijn, is de klant alle buitenrechtelijke kosten ter incasso van de vordering aan Baiyiled verschuldigd. Deze worden geschat op 15% van de openstaande factuur, indien deze kosten verschillen met het bovengenoemde percentage, zal de klant de daadwerkelijke kosten aan Baiyiled verschuldigd zijn.
Artikel 13. Eigendom
13.1 Alle geleverde producten blijven eigendom van Baiyiled totdat het volledige bedrag vermeld op de factuur is overgemaakt naar Baiyiled.
13.2 Zolang Baiyiled nog de eigendom heeft over de geleverde producten, mag de klant de producten van Baiyiled niet:
A verpanden
B Rechten verlenen aan derden
C Doorverkopen tenzij dit valt onder zijn normale bedrijfswerkzaamheden
13.3 Indien de klant faalt om de tijdige betalingen van de geleverde producten te maken, heeft Baiyiled het recht om haar producten terug te vorderen. De klant moet de vordering door derden toelaten, en hun ongestoord hun vordering laten doen.
Artikel 14. Garantie
De geleverde producten dienen door de klant te worden gecontroleerd, in het bijzonder:
Binnen uiterlijk drie (3) dagen na ontvangst van de levering. Indien de klant dit niet op tijd meldt, is Baiyiled niet verplicht om bijkomende kosten te dragen.
14.2 De garantie die Baiyiled biedt op al haar producten is 5 jaar na de factuurdatum, tenzij schriftelijk andere overeenkomsten zijn gemaakt.
14.3 Het garantiebewijs is de factuur meegeleverd met de bestelling, of door Baiyiled gestuurd naar het mailadres van de klant.
14.4 Zou het product een defect of fabricagefout tonen binnen de garantieperiode, dient de klant contact op te nemen met Baiyiled. De klant dient daarna een foto van het product, die het defect van het product afbeeldt naar Baiyiled te sturen samen met het defect product claim formulier en het product zelf. Wordt de garantieclaim door Baiyiled geaccepteerd, dan wordt er kosteloos een nieuw product opgestuurd. Indien dit niet het geval is, worden de kosten gemaakt door Baiyiled aan de klant gefactureerd.
14.5 Enige reparaties of vervanging van het product binnen de garantieperiode, zorgen niet voor een verlenging van de garantieperiode.
14.6 De garantie vervalt en enige klanten over de producten van Baiyiled worden niet verder in acht genomen wanneer defecten zijn ontstaan door:
14.7 Deze algemene voorwaarden worden als één te worden beschouwd met de garantievoorwaarden die zijn te vinden op de website van Baiyiled onder de pagina “garantievoorwaarden”.
Artikel 15. Overmacht
15.1 Baiyiled is niet gebonden aan het nakomen van een of meerdere verplichtingen onder de overeenkomst of het betalen van schadevergoeding als de situatie wordt aangeduid als overmacht. Overmacht zijn oorzaken buiten de macht van Baiyiled zorgen voor een invloed waardoor Baiyiled niet haar verplichtingen kan nakomen. In ieder geval kan hierbij worden gedacht aan natuurrampen, verlies of beschadiging aan producten tijdens transport en vertraging door fouten van leveranciers.
15.2 Indien blijkt dat de overmacht van Baiyiled een tijdelijke duur heeft, heeft Baiyiled het recht om de uitvoering van de overeenkomst op te schorten. Dit totdat de overmacht omstandigheden zich niet meer voordoen.
15.3 Indien blijkt dat de overmacht van Baiyiled een blijvende aard is of de overeenkomst langer dan drie (3) maanden is opgeschort of zeker is dat de overmacht langer als drie (3) maanden zal duren, dan kan elk van de partijen een aangetekende vorder plaatsen voor het wijzigen van de overeenkomst waarbij de partijen niet tot schadevergoeding gehouden zijn.
15.4 De partij welke zich in overmacht verkeert, hoort dit bij de andere partij onmiddellijk te melden.
Artikel 16. Aansprakelijkheid
16.1 Baiyiled is niet gebonden aan het vergoeden van enige schade, dat een gevolg is van het volgende:
16.2 Baiyiled kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade opgelopen door onjuist opgegeven gegevens van de klant
16.3 Baiyiled is niet aansprakelijk voor schade aan haar producten wanneer de klant:
– Verkeerd gebruik maakt van de producten en/of
– Tegen de gebruikersinstructies van het product ingaat en/of
– Het product niet goed wordt onderhouden.
16.4 De klant is aansprakelijk voor alle schade veroorzaakt door de klant aan Baiyiled wanneer deze incorrecte informatie doorgeeft aan Baiyiled over de eigenschappen van de desbetreffende locatie.
Artikel 17. Geheimhouding
17.1 Baiyiled en de klant zijn verplicht tot het geheimhouden van alle vertrouwelijke informatie die zij hebben verkregen in het kader van de overeenkomst. De verkregen informatie kan als vertrouwelijk worden beschouwd, wanneer dit is medegedeeld door de partij of als dit blijft uit de verkregen informatie. De partij die vertrouwelijke informatie ontvangt, zal het gebruiken voor het doel waar de informatie is bestemd.
Artikel 18. Intellectuele eigendom
18.1 Alle rechten van intellectuele eigendom van zowel voorlopige als definitieve teksten, afbeeldingen, schetsen, modellen, digitale informatie en adviezen die Baiyiled aan de klant ter beschikking heeft gesteld in kader van de overeenkomst, berusten bij Baiyiled.
18.2 Baiyiled heeft het recht om het voor de klant uitgevoerde werk op haar website te plaatsen en dit gebruiken voor promotionele doeleinden.
Artikel 19. Toepasselijk recht
19.1 Op elke overeenkomst gemaakt tussen de klant en Baiyiled is Nederlands recht van toepassing.
19.2 Geschillen in de overeenkomst worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het gerechtsgebied waar Baiyiled gevestigd is